بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

تمرین و تشدید حس خلاقیت

بازاریاب ها و ویزیتورهای چریک افراد خلاقی هستند که از هیچ موقعیت به وجود می آورند. خلاقیت به چه کار بازاریابی چریکی می آید و به چه نحو و با چه تمرین هایی می توان آنرا پرورش داد و تقویت نمود؟

 در صورت تمایل می توانید مطالب تخصصی تری را در پایگاه بازاریاب های چریک بیابید! 

شما همیشه با شرایط ، افراد و موقعیت های جدیدی روبرو می شوید که باید بتوانید در کمترین زمان ممکن از قالب های تمرین نموده خود  ، حالت تطبیق یافته با شرایط موجود را بوجود آورید. به همان میزان که آدم هائی که قرار است مشتری شما باشند ، متفاوتند ، شما باید بتوانید قالب جدید برای اداره هر ویزیت بوجود بیاورید. خلاقیت را به نوآوری و ایجاد چینش جدید تعبیر می نماییم.

پدید آوردن روحیه خلاق در وجود یک ویزیتور پارتیزان نیاز به تلاش و ممارست بسیاری دارد ولی نتیجه آن بشدت بروی بالا رفتن کیفیت زندگی فروشندگان چریک تاثیر خواهد گذارد.بسیاری از چیزها در اطراف ما وجود دارند که بخاطر اینکه به حضور آنها عادت کرده ایم آنها را نمی بینیم اما بازاریاب های چریک بخوبی آنها را دیده و به دیدن آنها عادت کرده اند. تمرین برای دیدن این چیزها در هر لحظه و با هر نگاه نیاز به توضیح ندارد: کافیست سرعت رفتارهای عادت شده مان را تغییر دهیم و در همین لحظه و در همین جا باشیم تا بتوانیم خوب ببینیم! توانائی و عادت نمودن به خوب دیدن می تواند به یک ویزیتور این کمک را بنماید که در اولین برخورد با مشتری بتواند آنچه را برای یک گشایش موفق مذاکره لازم است را از حالات و شرایط مشتری و مکان اطرافش بیابد.دیگر نکته در تقویت خلاقیت فروشندگان چریک تمرین برای خوب دیدن است. اغلب ما بسیاری از چیزها را نمی بینیم. مثلا آیا اکنون ساعتی بروی مچ شما در محل حضورتان وجود دارد؟ ساعت چند است؟ آنرا دیده و سریعا جواب دهید. فکر می کنید برای این سئوال چه مقدار زمان صرف نمودید؟ می توان تخمین زد: شما مکان ساعت را بروی مچتان یا بروی دیوار می دانید. بنا بر این بطور کاملا ناخودآگاه سر شما بطرف ساعت می چرخد و چشم شما به عقربه ها خیره می شود و مجددا به حالت اول بر می گردید. حتی قبل از اینکه بتوانید زمان را تشخیص دهید. همزمان با برگشت سر و حرکت چشمتان ، مغز شما هم در حال پردازش آنچه که دیده و مقایسه آن با آموخته هایتان درباره زمان است و با توقف حرکت سرتان می توانید ساعت را اعلام نمایید. این کار بین کسری از ثانیه تا یکی دو ثانیه بیشتر زمان نمی برد. حال یک سئوال: آیا در هنگام دیدن ساعت برای تشخیص زمان به قاب ساعت هم تمرکز نمودید؟ معمولا این کار را نمی کنید. ذهن شما می داند که ساعت شما دارای چه قابی با چه شکلی است و معمولا شما به آن توجه زیادی نمی کنید! همه این ها اگرچه تمرینات خیلی مشکلی نیستند اما باعث می شوند تا ذهن بازاریاب چریک به جستجو برای یافتن روش های جدید عادت کند و درگیر نشدن با روزمرگی و ندیدن رخدادهای تکراری اطراف یا مکان های اطراف را با دیدن با دقت و بررسی شرایط و امکانات تعویض نماید.روش دیگری که می توان از آن به عنوان تمرین تقویت خلاقیت استفاده نمود تمرین یافتن روش های جدید برای برگزار نمودن امورات روزمره از راه هائی جدید و اجرای آنهاست. مثلا پیدا نمودن روش جدیدی برای جوش آوردن آب در اول صبح برای صبحانه یا یافتن راه میانبر جدید تا محل آموزشگاه یا محل کار و یا برنامه ریزی برای روشی جدید برای کوتاه تر نمودن زمانی که لازم است تا در خانه صرف انجام امورات مربوط به آماده شدن برای حرکت به سمت محل کار یا آموزش.بعضی از افرادی که در رشته بازاریابی پارتیزانی سرشناس هستند ، برای تقویت قدرت خلاقه خود به بازی هائی مانند شطرنج و خصوصا سودوکو بطور کاملا برنامه ریزی شده می پردازند. ثابت شده که بازی سودوکو در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد – مجله سایکولوژیکال ساینس ، ۲۷، آگست ، ۲۰۰۷ - .برای ویزیتور چریک که بطور مرتب بدنبال بالا بردن توان ویزیتوری خود است هر تماس با افراد دیگر باید به منزله یک تمرین خلاقیت باشد: چگونه می توان با دیگران بهترین ارتباط را در کمترین زمان ممکن بوجود آورد. در اتوبوس موقعی که منتظر رسیدن به مقصد در کنار شخصی نشسته ایم ، در صف نانوائی یا در آموزشگاه درسی هنگامی که مقداری از زمان در حال تلف شدن است و به نظر می رسد که هیچ کار بهتری با آن نمی توان انجام داد ، بهترین زمان برای تمرین و مهارت یافتن در قدرت خلاقیت است: تشخیص موارد اشتراک خودمان با دیگران ، تشخیص علایق و سلایق فردی دیگران ، باز نمودن یک صحبت وکشاندن آن به مواردی که از پیش با خودمان تعیین نموده ایم و بسیار با هم متفاوتند در کمترین زمان ممکن بدون اینکه طرف مقابل احساس بی شیرازگی در مکالمه نماید و بسیاری از تمرین ها که می توان با کمک آنها به قوی تر شدن قوه خلاقه کمک نمود.این کار البته نیاز به مهارت و تبدیل مهارت آن به عادت دارد اما چندان هم که به نظر می رسد سخت نیست.برای این کار لازم است تا مقداری با اصول خلاقیت آشنا شویم. تامس ادیسون که به جادوگر اختراع لقب یافته بود جمله مشهوری دارد: « خلاقیت شامل نود و نه درصد کار سخت و پشتکار و تنها یک درصد الهامات است ». و حقیقت بی پروائی در این جمله وجود دارد.برای شروع این موثر است که شما – چنانکه در سی دی آموزش ویزیتوری چریکی به آن مفصل پرداختیم – قالب هائی برای وضعیت های مختلف مذاکره ، داشته باشید و بدانید که با هر حالتی که در طبقه مخاطبین شما وجود دارد با توجه به خصوصیات فردی ایشان چگونه قالبی را برای وارد شدن به ویزیت و گشایش مذاکره در پیش بگیرید. این قالب ها هم البته تا حد بسیار زیادی مطلوب و موثر و راه انداز مذاکرات خواهند بود ولی باید این هوشیاری را هم داشته باشیم که بتوانیم به تعداد مشتریانی که ویزیت می کنیم  ، قالب های جدید بوجود آوریم!

ویزیتوری چریکی حرفه خلاقیت هاست.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.