بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

آموزش تکنیک های معرفی ، بررسی و مقایسه کالا

ایجاد روشی روشن و موثر برای یک مذاکره فروش و اجرای دقیق آن وابسته به میزان دقت طراحی و میزان دقت اجرای آن دارد. بسادگی می توان با کمک این رهنمودها برای این دو بخش ترتیب مناسب را ایجاد نمایید.

 

در صورت تمایل می توانید مطالب تخصصی تری را در پایگاه بازاریاب های چریک بیابید.

عادت کنید تا هر چیزی را با چیز مشابه آن مقایسه نمایید و در این کار تبحر پیدا نمایید. هر روز و بطور روزمره تلاش نمایید وجه تشابهات و وجه تضادهای کالاها و اشیا اطرافتان را مقایسه نموده و بیابید. شاید لطیفه هائی را که جوانان برای هم تعریف می کنند و قالبی به شکل : « می دونی فرق ... با ... چیه؟» و یا « می دونی شباهت ... با ... چیه؟» را شنیده باشید که معمولا جواب های خنده داری هم دارند. این لطیفه ها در واقع تمرین های ویزیتورهای حرفه ائی هستند که ذهنشان به مقایسه نمودن عادت نموده و حتی به جاهای بسیار متفاوت و متضاد هم وارد می شود. ذهن شما باید به توان مقایسه هوشمندانه مسلح شود.مطمئن باشید که می دانید در حال انجام چه کاری هستید. همانند فیلم سازان و کارگردانان برای هر ویزیت سناریوی از پیش تعیین شده ائی داشته باشید و آنرا با شرایط هر ویزیت و در صحنه اجرا با عوامل صحنه و شرایط پیش بینی نشده هماهنگ نمایید. درست همانند برنامه های زنده تلویزیونی! قبل از هر ویزیت تا آنجا که امکان دارد از مشتری و شرایطش اطلاعات بدست آورید و آنها را با برنامه ائی که برای ویزیت تدارک می بینید همخوان نمایید. یک ویزیتور چریک حرفه ائی یک فی البداهه سرا که همه چیز را در صحنه بخاطر می آورد و اجرا می کند نیست. ویزیتور چریک فقط در برنامه ریزی و اجرا دقیقتر و تیزبین تر از دیگران است و اجرای وی با برنامه ریزیش همخوانی بیشتری دارد.اگر تولید کننده کالای شما هدایائی را هم در ازای خرید بهتر به مشتری ارائه می دهد ، از آن ها برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید: بعد از اتمام مذاکرات و قانع نمودن مشتری برای سفارش ارائه این هدایا و درمیان گذاردن آنها می تواند حکم یک پایان دهنده با موفقیت را اجرا نماید.ترفندهائی برای ایجاد دوستی داشته باشید. مشتریان هر روز از مقابل ده ها تبلیغ عبور می کنند و به آنها عکس العمل جدی نشان نمی دهند اما یک توصیه خوب از طرف یک دوست را با جدیت پیگیری می نمایند. ترتیبی دهید تا بتوانید در غالب آن دوست توصیه کننده قرار بگیرید.بخاطر داشته باشید که مشتری همه سرمایه شماست و همه آن چیزی است که شما در کار ویزیتوری با آن سر و کار دارید. بنا بر این وی را جدی بگیرید و با دقت خواسته ها و نیازهای وی را بشنوید ، بررسی نمایید و همه تلاش خود را برای رضایت وی فراهم آورید. به او احترام بگذارید و اجازه دهید تا بفهمد که به او و خواسته اش احترام می گذارید.یک ویزیتور چریک موفق باید چیزی برای عرضه داشته باشد: پیشنهادی که ارزش امتحان نمودن را داشته باشد. با دقت و بررسی موشکافانه اطمینان بیابید که در حال ارائه چیزی بیشتر از یک کالا هستید: رضایت خاطر! مشتریان غالبا بدنبال خرید یک کالای صرف نیستند ، آنها به دنبال خرید رضایت خاطر خود هستند. شما باید بتوانید آنرا به ایشان عرضه نمایید. یک ویزیتور موفق لزوما کسی نیست که بهترین کالا با ارزانترین قیمت را معرفی می کند بلکه کسی است که می تواند یک کالای معمولی و مناسب را با قیمتی منصفانه به بهترین شکل ممکن معرفی نماید!مشتریان همیشه سئوالاتی درمورد کالای شما دارند ، شرط و شروطی برای پرداخت ها دارند و معمولا نمونه های دیگری را هم تجربه نموده اند و مایلند شما اطلاعات کافی از نمونه های دیگر و رقابتی با کالای خودتان داشته باشید و آنها را با هم و بطور صادقانه مقایسه نمایید و از محاسن و معایب آنها در رفع مشکلشان صحبت نمایید. ایشان معمولا مایلند تا شما کاملا مشکل و دلیلی را که ایشان را راضی به پرداخت برای کالای شما می نماید را بشناسید و به ریز و بم آن مسلط باشید . یک ویزیتور موفق قبل از هر ویزیتی این نکات را با دقت بررسی می نماید.برنامه ائی برای کار داشته باشید. ممکن است روش مناسب ، تقسیم بندی یک جلسه ویزیت به سه یا چهار جلسه باشد: جلسه ابتدائی برای یک معرفی ساده و شنیدن مشتری و طرح سئوالاتی برای وی که بتواند وی را نسبت به کالای شما کنجکاو نماید. جلسه دوم برای یادآوری و ادامه تحریک نمودن به کنجکاوی و ارائه پاره ائی از اطلاعات بیشتر و اعتماد سازی و نهایتا جلسه سوم برای پرس برای بستن قرار داد. یک ویزیتور چریک باید بتواند برای خود تکنیک هائی برای معرفی کالا داشته باشد ، آنرا با دقت بررسی نماید و به مقایسه آن با دیگر نمونه ها بپردازد. اولین اصل در این کار صداقت است! هیچ وقت کالای خود را با جملاتی نظیر بهترین ، برترین و امثال این ها معرفی ننمایید! معایب محصولتان را هم با صداقت بیان نمایید ولی محاسن کالایتان را هم با قدرت به میان آورید. این مهم نیست که کالای شما نواقصی هم دارد بلکه این مهم است که محاسن آن از معایب آن بیشتر باشد. در جلسات ویزیت و خصوصا جلساتی که زنجیروار و متعدد هستند و کار به جلسات دوم و سوم می کشد از تکنیک شنیدن بهره زیادی ببرید. بیش از آنکه بگویید و قبل از آنکه بگویید به درستی بشنوید. سئوالات مناسبی طرح نمایید تا بتوانید مشتری را تحریک به بیان آنچه می خواهید بنمایید. بدون دانستن آن چیزهائی که مورد نیاز مشتری است ، هرگز قادر به رفع مشکل وی نخواهید بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.