بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

تمرین هم سطحی با مشتری

با این هفت قدم احساس اضطراب را در هنگام فروش در خودمان از بین ببریم. چگونه هرچیزی را که آماده کرده ایم در هنگام فروش فراموش نکنیم و در یک جلسه فروش احساس راحتی داشته باشیم؟

 

 بسیاری از اوقات ویزیتورها با روبرو شدن با مشتری اضطراب خاصی را تجربه می کنند که از کارائی آنها بسیار می کاهد و به اصطلاح خودمان «هر چه حاضر نموده بود ، فراموش می شود» یکی از دلایل مهم بوجود آمدن این اضطراب ، عدم احساس هم سطحی با مشتری است. ویزیتورهای چریک و بازاریاب های پارتیزان راهکارهایی برای مقابله با این احساسات ناخوشایند به همراه خود دارند که این امکان را برای چریک ها فراهم می کند که بتوانند با راحتی و تسلط یک مذاکره فروش را با موفقیت به پایان ببرند.

تبدیل شدن به یک ویزیتور چریک حرفه ائی یعنی تبدیل شدن به بهترین حالتی از مدیریت که یک مدیر با تجربه می تواند داشته باشد. باید بخاطر داشته باشیم که بسیاری از مدیران موفق بزرگ جامعه بشری کار خود را از ویزیتوری شروع نموده اند و همیشه از آن فصل از زندگی خود به عنوان آموزنده ترین بخش فعالیت کاری خود یاد کرده اند. بنا بر این حرکت در مسیر تبدیل و تغییر به این سمت نه تنها نباید اسباب نگرانی یا اضطراب باشد بلکه باید اسباب مباهات و افتخار هر ویزیتور چریکی باشد.یک ویزیتور چریک یک ویزیتور است و ویزیتوری شغلی آبرومند است و پول آن پول زحمت کشی. این کار اسباب غرور است که کسی برای امرار معاشش زحمت بکشد. نگرانی از دیده شدن توسط دوستان و آشنایان. دیده شدن در وضعیتی بغیر از آنچه خودمان دوست داریم دیگران از ما ببینند نکاتی است که باید از ذهن زدوده شود. ویزیتوری چریکی یعنی تلاش ، یادگیری ، تمرین و پشتکار و همه این ها چیزی نیست که ما به خاطر آنها احساس نگرانی نماییم.هفتم – باورهای ما از خود مایک ویزیتور چریک تنها در رقمی کمتر از ده درصد از ویزیت ها به قرار داد می رسد و در آن نود درصد دیگر با یک جواب ساده روبرو می شود: نه! این جواب ساده در بسیاری از ویزیتورها تاثیرات تلخی از ناامیدی و بی اعتماد به نفسی بر جا می گذارد. یک ویزیتور چریک باید بداند که نه شنیدن هم بخشی از کار او است. همیشه دیگران راه حل های شما را نمی پسندند. باید خود را عادت دهید که هر جواب نه که می شنوید را ذخیره و پس اندازی برای موفقیت های آتی خود بدانید. جمله معروفی از ناپلئون بناپارت هست که هر ویزیتور چریکی باید آنرا هر روز برای خود تکرار نماید تا تبدیل به یک ویزیتور پارتیزان حرفه ائی شود: « آنقدر شکست خوردم تا فهمیدم چگونه می توان شکست نخورد!» و البته همزمان هم بخاطر داشته باشید که کار شما ورود به میدان جنگ نیست بلکه ورود به بهترین آموزشگاه یادگیری و درس آموزی است.ششم – توانائی نه شنیدنهمیشه هدف می تواند در طی مسیر انگیزه مناسبی برای برخورد و حرکت با انرژی باشد و در حرفه ویزیتوری چریکی هم نیم نگاهی به آنچه به عنوان کارمزد و عایدی نسیب ویزیتور پارتیزان می شود می توان بسیاری از تردیدها و اضطراب های ویزیتور چریک ما را بخوبی کاهش دهد.اگر یک ویزیتور چریک همه کارها را از روی قالبی که برای خود تعریف می کند انجام دهد بزودی مبالغی را در حساب خود خواهد داشت. چه حساب بانکی یک ویزیتور چریک خالی باشد و چه پر وی باید در قبل از هر ویزیت نیم نگاهی هم به آن داشته باشد تا بداند که تلاشی که می نماید به چه دلیلی است! لجستیک در جنگ های چریکی اگرچه حرف اول را نمی زند ولی چریک ها همیشه به خاطر دارند که لجستیک و لوازم پشتیبانی مورد نیاز آنها همیشه در پشت خطوط دشمن قرار دارد و آنها باید برای بدست آوردن آن تلاش نمایند.پنجم – حساب بانکیداشتن دیدگاه یک مشاور نسبت به شغل ویزیتوری چریکی بسیاری از اضطراب ها را در یک ویزیتور پارتیزان کم می نماید و به علاوه اسباب اعتماد به نفس در وی می شود. اگر شما مطمئن باشید که با کالای مورد ارائه خود کاملا آشنایید و درباره مشکلی که رفع می نماید ، مسائل مشتری و خصوصیات کالایتان کاملا آشنائی دارید و می توانید به عنوان یک مشاور قابل اعتماد مورد مشورت قرار گیرید ، مطمئنا احساس اعتماد به نفس زیادی در مواجهه با مردمی که به کالای شما نیاز دارند ، خواهید داشت.یک ویزیتور چریک کسی است با اطلاعات و دانشی حرفه ائی درباره محصولی که عرضه می نماید. او بهترین کسی است که می تواند درباره مشکلی خاص و راه حل های خاصتری مورد مشورت قرار گیرد. در جمع آوری اطلاعات درباره کالای مورد عرضه خود متخصص باشید و در هنگام هر ویزیت احساس مشاور بودن داشته باشید و نه فروشنده. ویزیتور چریک معرفی کننده کالاست و نه فروشنده آن. یک ویزیتور چریک باید بتواند همانند یک متخصص مشاور به خود نگاه کند. کسی که به نزد مشتری می رود تا مشکلی را از وی برطرف نماید حتی اگر منجر به نفع شخصی وی نشود!چهارم – کاری که انجام می دهید برای تهیه لباس نیاز نیست که شما برای هر کالا و مخاطبی نوعی لباس تهیه نمایید بلکه به سادگی و وابسته به توانائی مالی خودتان می توانید لباسی را انتخاب و تهیه نمایید که در جامعه یک لباس معمولی با کیفیت شناخته شود و از شعاعر و عرف جامعه مخاطبینتان هم خارج نباشد.لباس هائی با رنگ های پر رنگ که شدیدا جلب توجه می کند ، لباس هائی که اندازه آنها بیش از اندازه تگ یا گشاد است ، لباس های چروک و نامرتب و ناسازگار با باورهای اجتماعی و مذهبی مخاطبین همه و همه می توانند بسادگی نتیجه یک ویزیت حرفه ائی را تغییر دهند.پوشش یک ویزیتور چریک باید کاملا تمییز و اتو کشیده باشد. راحت باشد و با شرایط کاری که در آن احتمالا شما باید پیاده روی زیادی هم داشته باشید هم همخوان باشد و بعد از مدتی حرکت به سمت مکان مشتری ها از فرم خود خارج نشود.آنچه شما بر تن خود می پوشانید بغیر از خاصیت محافظت از سرما و گرما اسباب برداشت دیگران درباره شما و اسباب اعتماد به نفس شما نیز هست. پوشش یک ویزیتور چریک مسئله بسیار با اهمیتی است که نباید به سادگی از روی آن عبور نمود. در اولین تعریف از چگونگی لباس یک ویزیتور پارتیزان همخوانی آن با لباس قشر مخاطبانش است. اگر مخاطبان شما لباس های ورزشی به تن دارند بهترین حالت برای شما هم پوششی ورزشی خواهد بود و اگر مخاطبین شما از کت و شلوار استفاده می کنند پس شما هم باید با لباس رسمی به نزد آنها بروید.سوم – وضعیت پوشش بهترین حالت برای یک ویزیت موفق ایجاد حالت های فیزیکی برابر با مشتری است: یک اجازه ساده برای نشستن بروی صندلی و یک نفس راحت می تواند نتیجه یک ویزیت را بسیار متفاوت نماید. اگر مشتری شما فرد جوانی است ، وضعیت شما باید انرژیک و حالت برخورد شما باید مطابق با حالات سن جوانان باشد و اگر فردی میانسال و موقر بنابر این وضعیت شما نیز باید با وقار و متانت همراه گردد. در این باره در سی دی آموزش ویزیتوری چریکی بشکل مفصل گفتگو نموده ایم. این وضعیت و قالب همسان با مشتری از این احساس در شما خواهد کاست.این خیلی طبیعی است که شما خود را در مقابل یک مشتری در محل کارش ببینید که زمان کوتاهی برای صحبت به شما می دهد و ناگهان با مشتری در حالیکه پشت میزکارش به راحتی نشسته و شما ایستاده اید  ، احساس عدم برابری به شما دست دهد. همیشه بسیاری از مشتریان ما از این کار به عنوان حربه ائی برای مخفی نمودن حس اعتماد به نفس خود استفاده می نمایند: قرار دادن مخاطب در شرایطی نا برابر از نظر فیزیکی احساس بهتری را در برخورد به ایشان می دهد و این نکته ائی است که یک ویزیتور چریک هیچگاه نباید آنرا رعایت نماید!دوم – عدم دقت بروی حرکات فیزیکییک ویزیتور چریک قبل از اولین ویزیت خود باید این مطلب را بخوبی برای خود «جا بیانداز» که وی یک ویزیتور چریک است! او یک معرفی کننده کالا و پیشنهاد دهنده پایان دهنده است. غالب اوقات ما با ذهنیت یک فروشنده و یا با ذهنیت یک تاجر به نزد مشتری می رویم و در هر ویزیت خود را در یک ماراتن برد و باخت می بینیم که در نهایت این ماراتن در مکان و شرایط مشتری برگزار می شود. بنا بر این به سادگی احساس تفاوت سطح با مشتری می نماییم. این مهم است که یک ویزیتورچریک فقط یک فروشنده پارتیزان باشد و نه یک شرکت کننده در یک مسابقه برد و باخت!اول – عدم ادراک کافی از شرایط شغلی خودبرخی از این شرایط به قرار زیر هستند:این عدم احساس همسطح بودن غالبا منشاء روانی دارد و از آنجا نشات می گیرد که ما ارزش جایگاه خود را کمتر از جایگاه مشتری احساس کنیم. یک ویزیتور همیشه باید از خود این سئوال مهم را بپرسد: چرا؟ و معمولا جواب آن را در عمق وجود خودمان می توانیم بیابیم. پیدا نمودن این دلیل برای هر کسی مطلبی درونی است و خود فرد باید آنرا پیدا نموده و با جواب دادن به آن تا حد مطلوبی می توان آنرا برطرف نماید اما شرایطی هم وجود دارند که به این وضعیت دامن می زنند. قرار نگرفتن در این شرایط به بهتر شدن این احساس مخرب بسیار کمک می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.