بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

برای بازاریاب های چریک اضطراری وجود ندارد

بازاریاب های چریک استادان مدیریت زمان هستند. انجام هرکاری به موقع خود و در زمان و مکان درست آن از هنرهای جنگ های پارتیزانی است که می توان از آن برای پیشبرد اهداف در بازاریابی چریکی بسادگی بهره برد.

در صورت تمایل به مطالب بروزتر می توانید از پایگاه بازاریاب های پارتیزان بازدید نمایید. 

یکی از اساتید مدیریت زمان که تا به امروز در دنیای نیروهای پارتیزان و چریک دنیا از او به احترام یاد می شود ، آیزنهاور ژنرال ارتش آمریکا و یکی از رییس جمهورهای سابق آمریکاست. ژنرال آیزنهاور در نبرد صحرا (نبردهای آفریقای شمالی) که فرماندهی نیروهای بریتانیایی و آمریکایی را بدست داشت توانست با مدیریت کردن زمان چنان ابتکار عمل را بدست خود بگیرد که بعدها ژنرال رومل آلمانی از او به عنوان ایک (درد) یاد می کرد و معتقد بود تنها نابغه دنیای غیر نازی است. وی همچنین در نبرد نرماندی حمله ایی نابرابر ولی نبوغ آمیز را رهبری کرد که منجر به نهایی شدن نتیجه جنگ جهانی دوم شد.
ژنرال آیزنهاور معتقد بود اضطراری ترین تصمیم ها به ندرت مهمترین تصمیم ها هستند. با این اعتقاد آیزنهاور موفق می شد در مناسب ترین زمان درست ترین کارها را انجام دهد و از او به عنوان ژنرال بی شکست یاد می شد.
اما تفاوت تصمیم های اضطراری و تصمیم های مهم در بازاریابی پارتیزانی چیست؟ معمولا اینگونه است که کارها ابتدا مهم و مهمتر می شوند و سپس با انجام ندادن بموقع آنها تبدیل به تصمیم های اضطراری می شوند. می توانید از خودتان بپرسید: چه زمانی باید کارهای مهم را بموقع و پیش از اضطراری شدن آنها انجام دهید؟ برای انجام کارهای مهم به چه مقدار زمان نیاز دارید؟ برای هر برنامه ایی چقدر زمان و دقیقا در چه روزی نیاز به عمل دارید تا این برنامه تبدیل به شرایط اضطراری نگردد.
با این تکنیک بازاریاب های چریک موفق می شوند برنامه ریزی استراتژیک و بلند مدت خود را ایجاد و پیاده سازی نمایند. برای اجرای این تکنیک می توانید کارهای پیچیده و چند وجهی را به وجهه های منفرد و ساده کوچک نمایید و آنها را بر اساس اهمیت هرکدام در دستور کار خود قرار دهید.
چه شما یک ویزیتور چریک باشید و چه یک بازاریاب چریک باید همیشه دفترچه ایی برای برنامه ریزی های استراتژیک خود به همراه داشته باشید و همیشه و حداقل بصورت هفتگی سری به آن زده و راستای برنامه ریزی های خود را تعیین و اصلاح نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.