بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی چریکی

آموزش تکنیک ها و روش های بازاریابی پارتیزانی

با این ۶ رفتار تبدیل یه یک فروشنده حرفه ائی شوید

در عادت های همه فروشنده ها رفتارهای خاصی را می توان مشاهده نمود. اگر این رفتارها را تبدیل به عادت کنید تبدیل به یک فروشنده موفق خواهید شد! 

 شاید دیده باشید افرادی را که همیشه در خرید و امتحان کالاهای جدید داوطلب و پیش قدم هستند و یا افرادی را که از معرفی محصولات شرکتی به دیگران بسیار لذت می برند و یا مشتریان متعصب یک کالا یا خدمات هستند. این افراد به نوعی برخی از خصوصیات یک ویزیتور چریک در عادات زندگیشان نهفته است و درواقع شاید همه ما بنوعی این عادات را تا حدودی با خود داشته باشیم: غالب ما طرفدار یک باشگاه ورزشی یا یک پیتزا فروشی خوب یا یک ورزشگاه خوب یا یک ارائه کننده خدمات یا کالا هستیم! و در زندگی روزمره مان  بارها و بارها دیگرانی را که فکر می کنیم خصوصیات مناسب و بایسته یک مشتری بالقوه را دارند را ویزیت می کنیم! . البته در آن لحظه هیچ هوشیاری نسبت به کاری که انجام می دهیم نداریم!
اگر این سئوال برایتان ایجاد شد که این کلمه بالقوه چیست ، پاسخ این است: مشتری بالقوه مشتری است که هم به کالای مورد ارائه ما نیاز دارد و هم توانائی و قابلیت خرید محصول ما را دارد و اگر مشاوره خوبی دریافت نماید ، بطور قطع در همین لحظه یا در زمان مشخصی کالای مورد ارائه ما را خریداری خواهد نمود. کلمه مشتری بالقوه را در مقابل مشتری بکار می بریم که صرفا کالای ما مورد نیازش هست ولی هیچ تصمیم یا برنامه ریزی برای خرید آن ندارد و یا توان مالی خرید را در حال حاضر ندارد و البته این نتیجه هم کاملا درست است که غالبا مشتریان بالقوه از میان مشتریان ایجاد می شوند.
به مثال خودمان بازگردیم: همه ما کار ویزیتوری را بارها و بارها انجام داده ایم و بخشی از رفتارهای مورد نیاز آن جزئی از عادات ما هست اما معمولا این رفتارها به حدی ناخوداگاه و کنترل نشده هستند که حتی از آنها بی خبریم. برای تبدیل شدن به یک ویزیتور چریک موفق ما باید بتوانیم این عادت ها را شناخته و آن بخشی از آنها را که در رفتار ما نیست را بطور روزمره تمرین نماییم تا جزئی از رفتار ناخوداگاه ما گردند و خوب البته آنهائی را هم که در رفتارهای ما وجود دارند ولی ضعیف ، با تمرین قوی تر نماییم. اگر با دقت بیشتری رفتارهای خودمان را هنگامی که مشغول ویزیت یکی از آشنایانمان هستیم را بررسی کنیم ، متوجه خواهیم شد که این رفتار را می توانیم به رفتارهائی شش گانه تقسیم بندی نماییم.
این رفتارها را می توان به این ترتیب بیان نمود:
۱ – مطالعه و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی
۲ – آموزش و تمرین مهارت مخاطب شناسی ، مذاکره و گفتگو و اتمام قرارداد
۳ – تمرین و تشدید حس خلاقیت
۴ – تمرین هم سطحی با مشتری
۵ – تقویت اعتماد به نفس و گذشتن از محدودیت های ذهنی
۶ – آموزش تکنیک های معرفی ، بررسی و مقایسه کالا
برای دسترسی به اطلاعات تخصصی تر می توانید به وب سایت ما به نشانی آموزش بازاریابی چریکی مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.